Monday, October 25, 2010

Percutian Idaman

Semua insan pasti mempunyai sebuah tempat percutian idaman, samada bersama insan tersayang ataupun bersama keluarga.

Tapi sesetengah insan juga ada yang mempunyai beberapa tempat percutian idaman hatinya.

Dan selagi kita belum sampai dan menjejakkan kaki ke situ kita pasti akan sentiasa memasang angan-angan tersebut.
Dan bagi aku pulak, aku tergolong dikalangan orang yang mempunyai banyak tempat percutian idaman. Antaranya ialah Pulau Sipadan dan Pulau Mabul yang terletak di negeri Sabah di bawah bayu. Kini aku hampir-hampir akan menjejakkan kaki ke situ. Tiket flight pun telah dibeli. tarikh perjalanan pada 3 November sehingga 6 November 2010 ini.
Banyak dah survey dalam internet dan bertanya kawan2 akan bagaimana nak ke sana dan di mana hendak tinggal. Hingga kini muktamadnya masih belum ada. Sebenarnya ini adalah satu percutian kerjalah juga. Matlamat utama ialah ke Kg Kunak iaitu 100 km dari pekan Semporna. Sebuah Kampung yang berkonsepkan Homestay. Disamping itu jugalah aku bersama beberapa rakan lagi akan terus ke Semporna dan seterusnya ke Pulau Mabul dan kalau diizikan akan ke Pulau Sipadan. BUkan apa kata orang sambil menyelam sambil minum air. Mungkin dari lawatan singkat ini pada tahun-tahun depan dapatlah aku merancang satu Program kepada Jurulatih2 Pusat Kokurikulum Pulau Pinang.

Moga perjalanan kali ini akan dimudahkan dan selamat hendaknya.

Mungkin selepas pulang nanti aku akan tulis satu entry yang lengkap dan terperinci mengenai perjalanan ke Pulau Mabul dan Sipadan ini.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails