Monday, December 12, 2011

Pengalaman pertama Beli emas

Setelah lama aku dok buat sedikit kajian tentang peluang pelaburan emas kat Malaysia ni, akhirnya aku mengambil keputusan untuk menceburkan diri dalam bidang ni.
.
Aku mengambil keputusan untuk join pelaburan emas dengan emas PublicGold. memandangkan PublicGold ni office dier kat Penang jadi senanglah sikit nanti nak berurusan.
Setelah buat kajian tentang cara-cara pelaburan emas PublicGold dan macam mana nak buat untung dari pelaburan ni, aku mengambil keputusan untuk terus menceburinya setelah yakin dengan prospek dalam bidang pelaburan ni.
Aku mengambil keputusan untuk terus menjadi dealer dimana setiap dealer baru harus membuat pembelian emas sebanyak RM 20,000.00 atau lebih. Jadi memandangkan aku ada sedikit lebihan duit dari proses jual beli tanah sebelum ini, tidak rugi rasanya untuk terus menjadi dealer.
.
Jadi pada pagi tadi aku pun faks satu surat kat Public Gold Penang menyatakan butir peribadi dan juga item yg aku ingin beli dan aku pun lock harga untuk emas i-series Public Gold. Beberapa jam selepas itu PublicGold telah email kembali kepadaku tentang sale order dan jumlah sebenar aku harus bank in kepada mereka. insyaAllah pagi esok aku akan terus ke Public Bank untuk bank in duit dan berdaftar sebagai dealer sah Public Gold. Lepas ni bergelar saudagar emas lah aku nampaknya. Semoga rezeki aku ada kat sini.
.
Nantikan nanti cerita aku setelah bergelar dealer emas.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails