Monday, August 6, 2012

Keperluan Visa Bagi Rakyat Malaysia

Setelah lama tidak mengupdate blog ni, kat sini aku nak kongsi sikit tentang keperluan Visa bagi kita rakyat malaysia. Info ini tentu amat berguna bagi kaki kembara di luar sana. Sebenarnya bukan semua negara yang kita nak pergi melancong atau mengembara perlukan keperluan Visa ini. hanya sesetengah negara sahaja yang memerlukan kita mendapatkan Visa terlebih dahulu sebelum memasuki negara mereka.
.
Ok lah aku pun tak mau nak salin balik atau hurai dengan panjang lebar berkenaan Visa ni, cukuplah dengan korang klik saja kat sini. Dan korang baca sendirilah yer.
.
Lagi satu bila korang dah pergi melancong tu, untuk keselamatan kita sendiri takut berlaku apa-apa perkara yang tidak diingini semasa melancong atau mengembara itu eloklah korang ambik tahu juga mengenai pejabat kedutaan dan konsul negara kita di negara yang kita lawati. Seeloknya korang salin dan simpan alamat, no. telefon atau email dia orang. Senang nanti kalau berlaku masalah kita boleh refer terus ke sini. tapi nak lebih "afdal" lagi sebelum masuk negara tu elok laporlah dulu kedatangan kita ke sana. Ok kalau nak tahu alamat semua kedutaan negara kita di negara luar, korang klik dan godek-godek saja di sini.
.
Selamat mengembara dan melancong semua.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails