Friday, May 7, 2010

Cabaran Mutiara Jemputan Asean kali ke 6 tahun 2010

12 Mei - Rabu

Cab Mutiara tamat pada hari ini, tak sempatlah nak update hari2 kerana kesibukan bertugas dicheck point. Namun semua peserta begitu terharu dapat mengikuti program ini, dan ada yang tak mahu pulang-pulang pun.
Takpa lain taun dtg lagi k......
Terima kasih kepada semua petugas dan jawatankuasa yang bertungkus lumus mengendalikan program besar ini. Tanpa kalian apalah sgt Cab Mutiara ini.

8 Mei 2010 - Sabtu

10.00 pagi - Stage kedua bermula dari SMK Valdor ke dewan Sg Chenaam. Terdapat sedikit sambutan dari masyarakat kampung disini.

8.00 pagi - Hari kedua Cabaran Mutiara bermula dengan aktiviti basikal.
Peserta dipecahkan kepada 4 kumpulan yang berkayuh di 4 stage utama.
Penamatnya peserta akan berkum,pul di dewan Kampung Sg Chenaam, Sungai Acheh.
Stage 1 peserta akan bergerak dari Pusat Kokurikulum ke SMK Valdor.


Jam 8.00 malam 7 Mei 2010

Semua peserta telah sampai dan mendaftarkan diri ke Pusat Kokurikulum. Jumlah peserta Lelaki 92, Perempuan 78 Jumlah 170 org.

Taklimat aktiviti basikal akan disampaikan pada jam 9.00 malam.

Hari Pertama 7 Mei 2010

Hari ini Cabaran Mutiara Jemputan Asean kembali lagi. Kini Cabaran Mutiara telah masuk sessi yang ke 6. Kali ini penyertaan negeri telah bertambah dimana selalunya pada tahun2 lepas hanya 3 negeri luar yang terlibat, tapi kali ini sebanyak 5 negeri luar yang terlibat.

Negeri-negeri yang terlibat ialah Melaka, Kuala Lumpur, Sabah, Melaka dan Terengganu.
Negara luar pula dari Thailand dan Indonesia.
Aktiviti hari pertama dimulakan dengan sesi pendaftaran pada sebelah pagi dan pembahagian khemah. Sementara menunggu peserta dari negeri luar dan peserta negara Thailand dan Indonesia tiba, sedikit sesi Ice Breaking dijalankan sementara menunggu makan tengahari.
Sehingga tengahari, semua peserta dari Pulau Pinang telah mendaftar diri. dari negeri luar pula negeri yang pertama sampai ialah Kuala Lumpur diikuti Kedah, Indonesia dan Melaka. Kini masih menunggu Sabah, Terengganu dan Thailand.

1 comment:

Anonymous said...

bestla brader..selalu ada aktiviti mencabar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails