Thursday, October 31, 2013

Pulau Mabul...Sipadan ....Aku datang lagi

Ya..kali ini aku datang lagi ke Pulau Mabul dan Sipadan.... Destinasi percutian idaman semua.
Kunjungan pertama dahulu pada bulan Jun, kali ni datang lagi pada bulan  Oktober pula. Kali ini aku datang bersama 5 lagi rakan yang kesemuanya merupakan peminat sukan menyelam.


Jatuh cinta pada pandangan pertama menyebabkan aku sanggup lagi datang kesini semata-mata untuk menikmati keindahan  panorama laut dan keindahan dasar laut di sini. Memang kalau nak diikutkan kos kesini agak mahal sedikit kalau nak dibandingkan dengan pulau-pulau yang lain di semenanjung tapi agak berbaloi dengan panorama keindahan yang bakal dinikmati.


Di pulau Mabul aku menginap di Billabong Scuba Resort. Kami mengambil. pakej 3 kali menyelam di Mabul, 1 kali di Kapalai dan 3 kali di Sipadan. Memang puas terasa bila dapat melihat keindahan batu karang dan ikan-ikan yang besar yang terdapat di sini. Setiap selaman kami, pasti ada sahaja cerita yang menarik untuk diperkatakan.

 
Bagi aku Pulau Mabul adalah merupakan satu pulau yang sesuai sekali untuk percutian keluarga. Kalau nak cari ketenangan dan lari dari kesibukan kota, sinilah tempatnya yang paling sesuai. Sapa datang kali pertama ke sini pasti dalam hati akan terniat untuk datang sekali lagi masa akan datang.

Nanti aku cerita lagi pasal Mabul ni....banyak jugak yang nak dikongsikan dengan para pembaca semua...moga korang terbuka hati untuk turut sama berkunjung ke sini...

1 comment:

DzuHata said...

tak sabau den nak p :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails