Friday, November 18, 2011

Musim cuti dah mula......


Selamat bercuti diucapkan kepada semua anak-anak muridku, pada guru-guru dan pada rakan-rakan semua. Korang bestlah boelh cuti, tapi aku tetap sama gak...cuti sabtu dan ahad sajer. Bilalah aku boleh merasai kembali saat bercuti sekolah...Lama dah rasanya, ada lebih kurang 6 tahun dah tak bercuti panjang. Paling lama pun aku ambik cuti 7 hari sahaja. Inilah nasib bila memilih untuk bertugas di Jabatan Pelajaran ni.
.
Kan best bila tiba time cuti panjang, boleh plan gi jalan-jalan lama-lama sikit. Ini tidak baru plan nak cuti panjang, ada saja tugasan yang datang. Mesyuaratlah, kursuslah, program lagi. kadang-kadang tu tak terkejar rasanya.
.
Cuma yang untungnya aku ni, sebab dok kat Pusat Kokurikulum, suatu bidang yang boleh dikatakan kene dengan jiwa aku. Penat macam mana pun stay cool sahaja. Member lain yang dok kat pejabat pendidikan daerah dan pejabat pelajaran, baru masuk dalam 2 atau 3 tahun dah sibuk nak balik sekolah balik. Nak buat macam mana kawan-kawan dah kat situ rezeki kita. Buat dengan reda dahlah.
.
Amanah yang kita terima walaupun berat, hadapilah dengan tenang dan sabar. Berat mata memandang, berat lagi bahu yang memikul....
.
Oklah sekali lagi selamat bercuti semua kawan-kawan dan anak-anak murid semua......
Jagalah keselamatan korang di musim cuti ni, Ingat jangan main air banjir, Bahaya.
.
Aku malam ni, akan bertolak ke Kelantan pula, Lawatan Penanda Aras ke Pusat Kokurikulum Kelantan. Di samping boleh sulam bawak rakan-rakan pejabat dan Jurulatih Penang jalan-jalan cari makan kat Kelantan.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails