Saturday, December 22, 2012

Travelouge Vietnam - Part 4

Kat sini aku ada senaraikan beberapa kedai makanan Muslim yang terdapat sekitar bandar Saigon terutamanya yang berdekatan dengan Ben Thanh Market.
Kesemua kedai makanan Halal yang aku senaraikan ini semuanya berdekatan dengan hotel Pink Saigon 2, Hotel An Tham, Hotel Thanh Thu dan Hotel Hoang Hai Long.
Restoren Kampung Melayu
Restoren ni betul-betul depan hotel Saigon Pink 2

Restoren Basiroh
Merupakan restoren yang menyajikan makanan pada harga yang paling murah jika dibandingkan dengan kedai-kedai yang lain. Tapi yang lecehnya kerusinya tak banyak jadi tak ramai yang boleh makan kat sini.
Restoren VN Halal.
Terletak bersebelahan dengan Baskin Robin. Juga berdekatan dengan Ben Thanh Market.
 
Restoren Abang dan Adik.
Kedai ni juga sederet dengan kedai Basiroh dan Kampung Melayu kat atas tadi. Kat sini kopinya marvelous sedapnya. Tak percaya elok kau orang cuba. Paling sedap kopi aisnya.
 

Restoren Serai.
Terletak di jalan Thu Khao Huan. Sekitar Ben Thanh Market jugak
Restoren Champa Haji Halim
Terletak di jalan Thu Khoa Huan jugak, kiranya berhadapan dengan Restoren serai kat atas tadi. Restoren ini ada kat sebelah atas, Ruang bawah digunakan untuk jual baju-baju
kurung siap dan kain pasang.
Haji Halim ini juga menyediakan pakej tour untuk ke Chu Chi Tunnel dan Sg Mekong.
 
Restoren Muslim Halal Quan Ann
Terletak di Nguyen trai, District 5. Ini sahalahhlah kedai makan yang jauh sedikit dari Ben Thanh Market.


 Harap Info tentang kedai-kedai makan Muslim yang halal ini dapat membantu sedikit sebanyak bagi rakan-rakan yang ingin berkunjung ke bandar Saigon ini. Jadi jangan risaulah yer takut tak der tempat makan halal kat sini. Boleh kata kawasan Ben Thanh Market ini satu kawasan "Malaysia Town"











No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails