Monday, January 31, 2011

Cabaran Kayak Sungai Merbok

Pada bulan Disember yg lalu kalau tak silap aku, telah berlangsung satu Jambori Kayak di Sungai Merbok ke Pantai Merdeka Kedah. Jambori Kayak ini julung kali diadakan, selalunya yg dok buat ialah Jambori Basikal sahaja yg selalu kita dengar.

Program ini atas inisiatif Persatuan Kenu Kedah dengan kerjasama yang kuat dari Pusat Kokurikulum UUM dan Kementerian Pelancongan Malaysia. Alhamdulillah Program ini telah berjaya mengumpulkan lebih dari 200 peserta kayak dari seluruh Malaysia. Sebenarnya pihak penganjur menerima lebih lagi penyertaan tapi terpaksa dihadkan disebabkan masalah untuk mendapatkan kayak untuk di kayuh oleh peserta.

Dalam program ini aku menghantar lebih kurang 12 orang peserta dari Pusat Kokurikulum Pulau Pinang untuk memberikan sokongan kepada aktiviti sebegini. Dari penyertaan kami itu, 5 orang peserta telah berjaya merangkul hadiah yg disediakan oleh pihak penganjur.

Wajah-wajah sewaktu di bawa dengan trak JPAM ke tempat permulaan di Jeti Semeling, yan Kedah. Semua wajah masih ceria lagi.

Bergambar kenangan sebelum memulakan kayuhan.

Sedang bersedia di dalam air. Kali ini aku berkayuh secara solo....
Dah habis finishing setelah berkayuh selama lebih kurang 3 jam dengan jarak lebih kurang 18 km. Giler punya kayuh dalam 18 km tu aku kayuh tak berhenti disebabkan takut orang belakang potong...
Bergambar kenangan bersama-sama peserta kayak seluruh Malaysia.
Anytara peserta termuda yang menyertai cabaran kayak ini dan menggunakan kayak jenis White Water dan jenis paling kecil sekali.
Diebabkan kecil, nah aku boleh angkat kayak tu main-main jer...
Dok berebut dengan si Fadhil ni.......nak cuba try angkat kayak tu...
Ni juga temanku yg berjaya menduduki tempat ke 20, jadilah dapat RM 100 sorang..
Ni pulak aku, tempat ke 19, dapat jugak RM 100. Hadiah disediakan bagi tempat pertama hingga ke 20. Semua dapat sama RM 100 sorang....Hehe best gak....

Tahniah kepada penganjur...dan dikatakan acara ini akan dijadikan sebagai acara tahunan....Semoga lebih success lagi pada tahun-tahun akan datang.....

Tahniah sekali lagi pada u all semua......

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails