Saturday, December 22, 2012

Travelouge Vietnam - Part 5

 Kali ni aku kongsikan senarai hotel-hotel yang berdekatan dengan pasar Ben Thanh. Jadi senang sikit kalau ada rakan-rakan yang bercadang nak datang Vietnam, tapi tak tahu nak tinggal hotel mana. Semua hotel-hotel yang aku senaraikan kat bawah ni berada sederet sahaja antara satu sama lain.

Kalau tak tahu macam mana tempahan, paling senang korang guna sahaja khismat agoda.com, hostelworld.com ataupun hostelbookers.com. Ada perkhidmatan yg kene bayar terus dan ada yang kita check in baru bayar. Pilihlah sendiri mana yg korang rasa senang.

Hotel Saigon Pink 2 
 Hotel Thanh Thu (bersebelah dengan hotel Saigon Pink 2)
 
Semua hotel yang aku cadang ni dekat sahaja dengan pasar Ben Thanh dan pasar malam Ben Thanh. Jadi senanglah korang nak turun membeli belah. Juga berdekatan dengan pasar Saigon Square.
 
Kat deretan hotel ni juga tak susah untuk mencari kedai makanan Muslim.
 
 Hotel Gia Huy
 Hotel An Tham
 Hotel Kelly
Hotel Hoang Hai Long 2

7 comments:

Naramas Aman said...

Salam,
Saya dah menginap di hotel Gia Huy tu. Sangat selesa, luas dan dekat sangat dgn pasar Ben Thanh tu. Ada PC disediakan dlm bilik :)

Kalau nak tengok, saya ada tulis fasal ni di blog saya:
http://nota-kembara.blogspot.com/2011/12/raya-korban-di-vietnam.html#comment-form

norh said...

Environment selamat tak utk pergi berdua, perempuan sahaja?

kayrol said...

Norh, kat sana teramatlah selamatnya, walaupun bagi pompuan samada berdua atau seorang....kita akan jumpa ramai sgt org malaysia......dah mcm tempat kita sendiri pulak.

kayrol said...

Betul ke kak kat hotel gia huy tu ada pc dlm, kalau mcm tu pasni bolehlah menyewa kat sana pulak.

Naramas Aman said...

Ya, kat hotel Gia Huy ada PC. Jadi boleh tengok internet, free. Ada 2 flat screen tv. Ada bilik dan ruang tamu. Satu tv di ruang tamu, satu lagi di bilik.

NorizahNoor said...

Kayrol, thnx for d info...mmg tgh cari hotel kt area tu tp tak tau nak pilih yg mana satu..nak yg dekat tp nak yg murah...heheh. Lagipun out of 3 yg nak pergi, 2 org OKU (istilah kami...) sorang sliped disc dan sorang cancer survivor...akak pergi 8/4 ni....

rosriani oren yahya said...

Salam...tqvm for this info, benar benar membantu saya dan kawan yang akan kesana nanti

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails