Friday, August 19, 2011

Awas email palsu kononnya dari Maybank

Baru kejap ni aku bukak email, dapat satu email yang mencurigakan.....kononnya dari pihak pengurusan Maybank2u.

Message body


Dear Valued Customer,

We detect a suspicious activity on your MAYBANK2U account, for your protection,you need to
secure your online access details before you can continue to online banking.Please verify
your account to confirm your identity from the recent suspicious activities that we noticed

Click on the Maybank secure verification below and log in
with accurate information to complete the update and verification.

Maybank secure verification

Important: Complete all required information.

Maybank Security Department.

* This e-mail has been sent for information purposes only, please do not reply to this e-mail as it is routed to an unmonitored mailbox.

.
.
Setahu akulah Maybank tak pernah hantar apa-apa maklumat menerusi email. Dalam email itu dia kata aku punya akaun Maybank2u ada aktiviti yang mencurigakan. So dia minta aku buat pengesahan akaun dengan memasukkan maklumat akaun secara terperinci.
.
Apa punya bodohlah orang yang antar email ni, dia ingat aku ni tak sekolah ker, silap oranglah.
Aku tahu mungkin ada dah orang yang terkena dengan taktik ni. Bahaya betullah.
.
Nasihat akulah kalau korang ada terima email macam kat atas ni, tolong abaikan ataupun delete terus. Maybank tak akan anta email mintak pengesahan dari kita.
So berhati-hati ok. Dia orang ni buat kerja nak cari duit raya kot......

3 comments:

Citarasa Rinduan said...

salam ziarah..
terima kasih kerana sudi singgah ke blog saya, dan terima kasih kerana berkongsi info y berguna

sekurangnya pengalaman anda elok dipaparkan buat kawan2 diluar sana

Sekamar Rindu said...

salam..

kena berhati2 ni....ishh..mcm2 cara org nak menipu ni...ish..

Bui Junaidi said...

eiii..takut pulak bui baca ni..bui mmg pengguna maybank..tapi tak pernah lagi terima email mcm ni..nasib baik awak ingatkan..lain kali kalau terima,delete jer terus..tengss yer

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails