Monday, August 22, 2011

Cara letak iklan Nufnang terapung di sidebar


Hari ini aku cuba-cuba untuk meletakkan iklan Nufnang supaya dok terapung kat sebelah kanan blog aku tu.
.
Jadi mulalah aku godek-godek laman-laman blog yang membuat tutorial pasal mende alah ni.
Banyak yang aku masuk dan cuba tapi cubaan aku tu tak berapa menjadi. Ada yang timbul tapi tak terapung kat kanan atau kiri tapi kat tengah-tengah.
.
Kalau terapung kat tengah nak buat apa. Buat menyemak mata adalah. Dari petang selepas balik kerja aku cuba, tak berjaya, sambung lepas berbuka sebelum pi Tarawikh pun tak berjaya. Balik tarawikh cuba lagi, pun tak berjaya. Puas aku pikir apa pasal tak nak jadi ni. Tengok tutorial yang di buat oleh teman-teman blogger yang lain nampak senang saja.
.
Akhirnya selepas puas aku dok pikir, akhirnya aku berjumpa akan masalahnya. Masalahnya pasal "angka" sahaja. Bila iklan nufnang tu timbul ditengah, aku try adjust angka yang asal iaitu dari 10 ke 20, tapi aku tak nampak perbezaan sangat. Aku ingat memang dia tak berubah. Akhirnya aku cuba tukar angka tu dari 10 kepada 890, barulah iklan nufnang tu bergerak terus ke sebelah kanan blog. Ohhh rupanya kena tukar angka yang besar baru nak jadi yer...
.
Ok kat sini aku nak kongsilah dengan rakan-rakan semua yang mana nak try jugak tutorial ni..Tapi rasenyer korang try sajalah tutorial tu kat sini. Aku malas nak tulis balik tutorial dia.
.
Cuma kalau iklan nufnang tu timbul kat tengah blog korang, adjust saja kat angka, dan tgk sendiri perubahan dier. Ingat jangat ubah sikit-sikit tak nampak kesannya, nak ubah, ubah terus ke angka ratus... Ini pendapat akulah dan memang ada kesannya kat blog aku. Ok selamat mencuba..
.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails