Wednesday, August 10, 2011

Advanced Open Water


Terlebih dahulu, I'mmmmmmm back.....
Kali ni nak kongsi story sikit pasal aktiviti Selam Skuba yang aku telah buat pada bulan Mei yang lalu. Kalau dulu masa ambil Kursus Skuba "Open Water", aku buat dengan Ijam, bekas Vokalis kumpulan Medicine, kali ini jugak begitu istimewa kerana aku buat pulak dengan bekas kumpulan Medicine iaitu Abang Mie ataupun Abg suhaimi.
Dan paling istimewanya pulak kami punya Dive Master masa tu adalah Raja Farah, alah pelakon tu lah. Kali ni aku sambung aku punya lesen ke tahap kedua yang di panggil "Advanced Open Water". Kursus ni di buat di Pulau Perhentian iaitu di pantai Teluk Dalam. Program berlangsung selama 3 hari 2 malam.
Bagi rakan-rakan yang nak buat lesen jugak aku syorkan datanglah ke Pulau Perhentian ni, memang puas hatilah. Disamping tempat yang menarik dan cantik, memang amat sesuai sekali untuk percutian keluarga. pantai Teluk Dalam ni mempunyai persisiran pantai yang cukup indah sekali. Di samping itu kawasan pantai di sini aku katakan sesuai untuk percutian keluarga kerana jauh dari pemandangan mat dan minah salleh dok berjemur. Kat sini kurang pelancong Luar Negara kerana pelancong luar negara lebih suka berada di "Long Beach"
Pakej yang ditawarkan juga tidaklah mahal mana dan memang berpatutan sekali. Pakej yang kami ambil kat sini ialah RM 300 sahaja untuk 3 hari 2 malam. pakej ni dah cover makan minum, penginapan, tambang bot pergi balik dan juga aktiviti snorkeling ngan bot di beberapa kawasan di Pulau Perhentian ni. tapi kalau korang nak murah sikit ambik jer pakej 2 hari 1 malam dengan harganya RM 200.
Namun begitu kalau nak ambik lesen Skuba, untuk Open water harga pakej kat sini lebih kurang RM 1200 sekali ngan makan minum dan semua sekalilah.
Bulan September ni aku akan datang sekali lagi kesini untuk menyambung pengajianku iaitu selepas Advanced Open Water aku nak ambik pulak Rescue Diver.

Harap kesihatan aku baiklah sehingga sampai saat itu....
Ok Cau dulu, enjoy tengok serba sikit gambar yang aku post kat sini.

2 comments:

norh said...

tak larat nak bawa tong gas tu..hu hu

kayrol said...

atas darat jer berat, dalam air ringan jer tong tu.....

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails